mandag 31. august 2009

den forste mnd

na har det snart gatt en mnd siden jeg kom hit..
de forste ukene skjedde det ingen ting, ingen ting!! jeg bare satt a tenkte hele tiden. jeg sa pa tv, og thats it! det var absolutt ingen ting som fikk tiden til a ga. jeg delte rom med Ivy, og hennes lyder.. det som skjedde var: jeg vaknet opp, provde a finne noe jeg likte til frokost..sa pa tv,drev pa facebook og ventet pa at cathie og don skulle komme hjem fra jobb. nar de kom hjem fra jobb, skjedde det ikke noe mer, men da hadde jeg noen a se pa tv med..guttene snakket jeg ikke med. cathie og don sa hele tiden at jeg burde vaere takknemmelig for den tiden her, for etter skolen starter og jeg skal vaere med pa brannstasjonen OG spille soccer.. da, ja da.. da skulle jeg visstnok ville ha den tiden jeg ikke gjorde noe..







etter kanskje en og en halv uke var det carshow i den lille "byen" Veneta.. det skulle visst bli sa bra.. det var kanskje 30-40 biler der, og det var alt.. Culy har en Camaro, og kunne ikke vaert mer stolt av den. pappa, da tenkte jeg sa mye pa deg, skulle heller onnske jeg var med deg pa ett treff isteden.. det var rart og ikke ha deg der da.. men veldig glad at vi gikk gjennom bilene sammen, i tlf.. jeg sa hvordan de sa ut, og du sa hvilken modell det var. du er sa flink!




helgen etter skulle vi avgarde i "motorhomet".. vi skulle til en innsjo, eller tjern eller ett eller annet.. det tok saaaa lang tid a kjore.. over tre timer, og gjett hvordan det sa ut der?!.. akkurat som det gjor overalt ellers her.. masse furu og gront.. haha.. vi dro dit med en annen familie, begge foreldrene der var fra California, og jeg spurte hvorfor de flyttet opp hit til OR, de ville ha frisk luft(de har to gutter, 10&7 ar).. men skjonner fortsatt ikke hvordan du kan dra fra DEN staten, til dette gronne landskapet.. kanskje derfor, gront?.. hmm.
isafall.. sa var det fint vaer, og jeg fikk jobbet med tanning prosjektet mitt(fikk skille)..



pa lordagen dro vi til Crater Lake. det er en gammel vulkan, stor! som har blitt fylt med masse vann, det er det klareste vannet i verden, og det er fakta. Det er det OR er kjent for, og er deres turistatraksjon.. det var veldig pent der, og vannet er helt blatt.



vi bestemte oss for a ta turen helt ned til vannet, pa skiltet sto det at de med hjerteproblemer eller darlige lunger absolutt ikke burde ta turen nedover til det blaet vannet. pa veien nedover motte vi en masse dyr som likne litt pa ekkorn, men uten den lange halen.. de var ikke redde oss i det hele tatt, og jeg freaka ut nar den faktisk tilslutt stod pa skoen min.. Waah..
nar vi kom ned, var det kjempe pent, alt var blatt og sa rent.. jeg fikk bare lyst til a drikke vannet( det kunne jo ikke vaere verre enn det i spirngen..) men endte opp
med a kjope en vannflaske isteden..






havfruen er meg!



veien opp var bare helt grusom. bare jeg skriver om det na, kjenner jeg det i rompa og larene.. alle hadde veddemal med a komme forst til toppen, og jeg og han minste pa 7 hadde lopeomkamp de siste 30 meterne.. og da var jeg dau..
vi gjorde ikke sa mye etter den dagen, utenom at jeg laerte meg a kaste og ta imot en football, jeg er sa stolt!
etter vi kom hjem fra den turen har det ikke skjedd sa mye.. jeg har mott de andre utvekslingsstudentene, noe som bare var kjedelig.. alle er tyske jo.. det er en jente som heter Anita, fra tyskland, hun avbryter alltid en eller annen midt i en setning og snakker i 10 min, for hun snakker saaaa sakte, og bruker hundre ar pa a si ett eller annet.. herre!

det er en annen norsk gutt en stund unna Veneta, det var sa rart a snakke med han rundt andre som ikke skjonte oss.. haha, det var goy.. selvom jeg hater det selv nar jeg er i Norge da; at andre ikke snakker norsk nar de er i norge.. men na skjonner jeg hvorfor ;P
jeg har registrert meg pa skolen.. jeg har valgt fag jeg skal ha.. og jeg er en senior, sa jeg far ha pa meg den kule kappen og hatten nar vitnemal sermonien er (husker ikke hva det heter pa engelsk.. ;P)kappene er lilla og gull; kunne ikke blitt bedre.. :D det er noe jeg ser frem til velig mye.. blir akurat som pa film.. hvor man kaster hattene opp i luften og sann.. haha

det har ikke skjedd sa mye annet enn det, egentlig. jeg har jo tross alt rokket a sett to sesonger av en serie.. na er det bare two to go..
jeg har startet pa fotball da! men det skriver jeg ett nytt innlegg om..
kisskiss

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar