mandag 31. august 2009

alt er sa andeledes..


nar vi kom inn til huset jeg skal bo i, var det en rar lukt som motte meg i doren.

huset har ganske morke farger, noe som ikke er mye ibruk hjemme.. det er vegg til vegg teppe i hele huset, teppet er morke gratt.

huset er ganske stort, men virker mindre med alle de unodvendige moblene overalt..
mitt forste maltid her var "pork".. kjottet var hakket opp pa samme mate som det kyllingen som du skal bruke i salater var.. (pork er gris)
de hadde det i hamburgerbrod med sennep, majones, salat og ost... det smakte noe sa forferdelig rart og ikke godt.. jeg var ikke akkurat storspiseren under det maltidet. ingen spiste sammen.. de to guttene spiste i den ene stuen, jenta spiste pa kjokkenet og foreldrene i den andre stuen..
dette hadde vi til middag tre dager pa rad.. uch!
til frokost er det enten frokostblandinger eller loff.. det finnes ikke godt brod her!
ikke noe mat smaker sa mye.. det er bare mat.. jeg elsker mat, men plutselig var mat bare mat.. mat ble fort til noe du bare trengte for a fungere.. jeg er i usa, og maten er ikke god? det kan ikke stemme..
jeg har vaert ute a spist her, det er saaaaa mye bedre! siden jeg gjorde det for forste gang, har jeg fortsatt a gjore det.. kinamaten her er kjempe god! (=
vannet her smaker rart.. det lukter rart, og frister ikke a drikke.. drikker kjopevann eller melk.
man merker med en gang man kommer hit at det er en annen levemate, og kulturen her er andeledes.. det er ikke noe som er likt som det er hjemme..
det far meg til a tenke pa hvor mye jeg savner hjem.. alt er sa sikkert hjemme, og du vet hva alt er og smaker.. du kjenner til luktene; godt eller vondt.. her er lukten rar, og sa fremmed..
jeg savner tryggheten jeg har hjemme..
nar du er sa langt borte savner du de mest utrolige ting.. du tenker ikke over det nar du er hjemme, men nar du er fra det, da savner du det sa mye! jeg savner hvordan vaskemiddelet lukter.. haha ;P
nar jeg tenker pa Norge, savner jeg den tryggheten med alt.. alt er sa fremmed og andeledes her, det far meg til a fole meg sa usikker..
gleder meg til den folelsen forsvinner, og at jeg begynner a venne meg til ting..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar